С.П. Цуренко,
вчитель-методист математики
Краснопiльської ЗОШ І-ІІІ ст.
Краснопільського району Сумської областi
С.П. Цуренком розроблена нова методична технологія складання тексту однотипних багатоваріантних задач,яка дає змогу за допомогою умови однієї задачі:
- збільшити кількість використаних однотипних задач в десятки разів;
- забезпечити кожного учня класу окремим варіантом при написанні
самостійної роботи або контрольної роботи і прогнозувати відповіді до
кожного варіанту, задавати додому контрольні роботи;
- залучати до перевірки правильності розв'язання однотипних задач учнів класу;
- економити час на перевірку завдань, а за описаним вчителем
алгоритмом
- виставляти оцінки за правильні відповіді, самостійно
оцінити учням свої навчальні досягнення при проведенні тематичного контролю.
Умови
задач тренувальних вправ підібрані так, що числові значення вправи
враховують порядковий номер учня у класному журналі, тому умова однієї
вправи – окремий варіант для кожного учня класу. Відповіді до кожного
варіанту прогнозуються вчителем умовою вправ, що дає йому змогу за
короткий час перевірити і оцінити роботу кожного учня класу.
Завдяки
цьому можна урізноманітнити навчальний процес, індивідуалізувати роботу
учнів як вдома, так і у класі, збільшити ресурс використаних вправ в
десятки разів; формувати в учнів стійкі навички і вміння розв’язання
вправ однотипного характеру; якісно підготувати їх до тематичного
контролю. Цей метод дасть змогу об’єктивно оцінити навчальні досягнення
учнів з математики під час тематичного контролю і державної атестації.
Використання
порядкового номера учня, охоплення кожного учня індивідуальною задачею,
прогнозування відповідей до кожної задачі за допомогою умови завдань –
це шляхи застосування методів інформатики і комп’ютерних технологій у
навчальному процесі без самого комп’ютера.
Залежно
від складу учнів, навчальних можливостей класу, теми і кількості годин,
відведеної на неї, вчитель може, використовуючи тексти цих задач,
задавати різну кількість варіантів на самостійній або класній
контрольній роботі, змінювати порядкові номери учнів, тощо.
З
технологією складання тексту однотипних багатоваріантних задач із
використанням порядкового номера учня у класному журналі детально можна
ознайомитись в таких статтях і навчальних посібниках:
- Цуренко С.П. “ Подолання “задачного дефіциту” в шкільному курсі математики”. Математика.-2002.-№ 19.2
- Цуренко С.П. “ Дидактичні матеріали”. Математика в школі.-2002.-№ 2.
- Цуренко С.П. "Багатоваріантні різнорівневі однотипні задачі на
рівнобедрені трикутники. Багатоваріантні різнорівневі однотипні задачі
на рівнобічні трапеції і різносторонні трикутники". Математика в школах
України. – 2006. №19-21.
- Цуренко С.П. “ Алгебра і початки аналізу. Геометрія. 10 клас.
Багатоваріантні контрольні, самостійні, класні і домашні роботи.:
Тематичне оцінювання” .- Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2004.
- Цуренко С.П. “ Алгебра і початки аналізу. Геометрія. 11 клас.
Багатоваріантні контрольні, самостійні, класні і домашні роботи.:
Тематичне оцінювання” .- Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2004.
- Цуренко С.П. “ Алгебра. Геометрія. 8 клас. Багатоваріантні контрольні,
самостійні, класні і домашні роботи.: Тематичне оцінювання” .-
Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2004.
- Цуренко С.П. “ Алгебра. Геометрія. 7клас. Багатоваріантні контрольні,
самостійні, класні і домашні роботи.: Тематичне оцінювання” . –
Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005.
Всі випущені з друку авторські навчальні посібники з математики рекомендовано вченою радою Сумського обласного інституту післядипломної
педагогічної освіти до запровадження в навчальний процес. Довідкову
інформацію про видані посібники можна знайти в мережі Іnternet, проглянувши
сайт видавництва “Навчальна книга - Богдан”.
У видавництві “Навчальна книга - Богдан” готуються до друку:
- Цуренко
С.П. “ Алгебра. Геометрія. 9 клас. Багатоваріантні контрольні,
самостійні, класні і домашні роботи.: Тематичне оцінювання” .
- Цуренко С.П. “ Алгебра. Геометрія. 7-9 класи. Багатоваріантні
різнорівневі тренувальні вправи для класних робіт і домашніх завдань:
Тематичне оцінювання”
Домашня адреса:
Цуренко Сергій Павлович
42400 вул. Вокзальна 9, кв.4
смт. Краснопiлля Сумської області
Дом. тел. (8-05459) 5-24-31.
E-mail:
vita-3031974-a@mail.ru