Методичні рекомендації асистенту вчителя
1. Навчально-виховний процес у класі з інклюзивним навчанням у загальноосвітньому навчальному закладі здійснюється відповідно до робочого навчального плану школи, складеного на основі Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого Міністерством освіти і науки України, з урахуванням потреб учня та особливостей його психофізичного розвитку.
2. На основі робочого навчального плану розробляється індивідуальний навчальний план з урахуванням рекомендацій ПМПК.
3. Відповідно до висновку ПМПК та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, для дітей з особливими освітніми потребами розробляється індивідуальна навчальна програма, яка на основі вивчення динаміки розвитку учня, переглядається двічі на рік (за потребою частіше) з метою її коригування, враховуючи потенційні можливості учня.
4. Розклад уроків у класі з інклюзивним навчанням складається відповідно до робочого плану навчального закладу з урахуванням індивідуальних особливостей учнів та гігієнічних вимог.
5. Навчитися розуміти різницю між дітьми й толерантно ставитися до особливої дитини, але в ніякому разі не акцентувати увагу на порушенні.
6. Оцінювання навчальних досягнень учня з особливими освітніми потребами здійснюється за критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою.
7. Система оцінювання навчальних досягнень учня повинна бути стимулюючою.
8. В процесі підготовки до уроку в загальноосвітньому інклюзивному класі вчитель складає план-конспект уроку, в якому інтегрує учбовий матеріал загальноосвітніх і спеціальних (корекційних) програм так, щоб на одному уроці дитина з порушеннями інтелектуального розвитку вивчала близьку за змістом тему, але на тому рівні засвоєння, який доступний для його здібностей та можливостей.
9. Під час закріплення і відпрацювання отриманих знань, умінь і навичок дитини з особливими освітніми потребами слід застосовувати різноманітні дидактичні матеріали, підібрані для учня індивідуально: роздаткові картки, вправи з навчальних посібників і підручників.
10. Надавати консультативну допомогу батькам з питання навчання та виховання дитини з особливими освітніми потребами.
11. Надавати індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлювати дітей з особливими потребами від основної групи дітей.
12. Співпрацювати з іншими педагогами (логопедом, психологом, лікарями) в одній мультидисциплінарній команді.
Поради й рекомендації вчителю (вихователю), у класі якого навчається дитина з особливими потребами.
1. Навчитися розуміти різницю між дітьми й толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на порушенні.
2. Сприяти тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятною.
3. Сприяти створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості,справедливості й терпимості.
4. Надавати індивідуальну підтримку,але при цьому не відокремлювати дітей з особливими потребами від основної групи дітей.
5. Намагатися наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей такої дитини.
6. Співпрацювати з іншими педагогами (логопедом, психологом, лікарями) в одній мультидисциплінарній команді.
Завідувач ПМПК Хільгора А.В. |