6 лютого 2013 року відбулось чергове засідання творчої
групи практичних психологів та соціальних педагогів. Активними її учасниками є
Супрун Наталія Миколаївна, практичний психолог Угроїдського освітнього округу
та Мікаєлян Світлана Анатоліївна, практичний психолог Краснопільського
навчально-виховного комплексу. В
ході зібрання розглядалось одна із найактуальніших проблем сьогодення
«Формування навичок захисту і збереження репродуктивного здоров’я учнівської та
студентської молоді». Вплив
батьківсько-дитячих стосунків на психологічне здоров’я дитини є досить важливим
фактором у формуванні навичок здорового способу життя у дітей та підлітків,
тому саме цій темі і було присвячене засідання творчої групи. Турбота
про здоров'я - найважливіша праця батьків. Від життєрадісності, бадьорості
дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань
віра в свої сили. Важлива роль у модернізації освіти відводиться проблемі
зміцнення та збереження психологічного здоров'я підростаючого
покоління, оскільки за останні роки в країні значно збільшилась кількість
дітей, які мають невротичні розлади та інші емоційні порушення. Серед них
немало дітей дошкільного віку. Саме
в цьому віковому періоді формування особистості дитини, її психологічне
здоров’я пов’язане з родиною, основним
призначенням якої є допомога дитині в розкритті внутрішніх сил для життя у злагоді із самим собою та
оточуючими. Саме
в
цей період
закладаються життєві цінності та установки про значимість власного здоров’я. Індивідуальною
нормою психологічного здоров'я все те, що краще відповідає конкретному віковому
періоду життя. Для дітей
дошкільного віку основними умовами нормального психологічного розвитку є
спокійна доброзичлива родинна атмосфера, уважність батьків до потреб дитини, її
захоплень, почуттів, підтримання емоційного благополуччя, особистісно
орієнтоване спілкування, адекватна батьківська позиція, при цьому - невимушений
контроль, підтримання дисципліни, режиму дитячого життя, забезпечення умов для
гри та навчання'. Батькам також: слід сприяти формуванню в дитини самостійності,
відповідальності за власні вчинки ініціативності, вмінню встановлювати
конструктивні зв’язки з оточуючими, створювати найкращі можливості для
забезпечення
гармонії в системі «дитина - внутрішній світ - навколишній світ». Відомі дослідники сім`ї у своїх працях неодноразово висвітлювали
питання про вплив специфіки взаємин у родині на психічний
розвиток дитини: коли відповідні умови сімейного виховання можуть сформувати
особистісні риси, які перешкоджають або, навпаки, сприяють виявленню
індивідуальності дитини. Якщо виховання - зводиться лише до зовнішніх
впливів
(наказів, заборон, примусу тощо) й ігнорує внутрішні зміни в потребах,
почуттях, думках, прагненнях дитини, воно зазнає невдач, породжує негативні
риси підростаючої особистості. Таким чином,
порушення
психологічного здоров’я частіше спостерігається у дітей, які знаходяться у
ситуації дисгармонійних взаємин з батьками. В ході конструктивного діалогу
учасники творчої групи підготували розвивально-виховний захід для батьків та рекомендації. Керівник творчої групи, методист з психологічної служби Т.С.Скирта |