Відбулося чергове засідання регіональної експертної ради по ліцензуванню та атестації закладів освіти Сумської області. На ньому підтверджено рішення експертної комісії відділу освіти Краснопільської райдержадміністрації щодо рівня освітньої діяльності Тур’янського навчально-виховного комплексу Краснопільської районної ради Сумської області.
Педагогічний колектив навчального закладу під керівництвом досвідченого педагога, вимогливого директора Забари Галини Миколаївни успішно працює над реалізацією завдань по забезпеченню рівного доступу громадян до якісної освіти, формуванню освіченої особистості, здатної використовувати здобуті знання для конкурентоспроможної діяльності в будь-якій сфері суспільного життя. Для цього дирекція проводить значну роботу по зміцненню матеріально-технічної бази, тісно співпрацюючи в цьому напрямку з виконкомом Тур’янської сільської ради, з товариством «ВКП Центрум», з громадськістю села, з батьками.
Приємне враження справляють основне двоповерхове приміщення, яке, хоч і побудоване в 1936 р., утримується в хорощому стані, майстерня, спортзал, доглянута територія, естетичне оформлення приміщень закладу. Сформовано дружний колектив фахівців, здатний вирішувати поставлені перед освітнім закладом завдання.
Відповідно до орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки України, результативність освітньої діяльності Тур’янського навчально-виховного комплексу відповідає достатньому рівню.
Високим рівнем оцінені навчальні досягнення учнів за результатами річного (семестрового) оцінювання, участь учнів у виховних заходах, забезпечення соціальної підтримки дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених сімей та інших учнів із соціально вразливих категорій; достатнім – планування діяльності навчального закладу, ефективність управлінських рішень, впровадження інноваційних педагогічних технологій в управління закладом та у навчальний процес, інформаційне забезпечення діяльності закладу, діяльність закладу з укомплектованості педагогічними кадрами, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, організація методичної роботи та її результативність, профорієнтаційна робота, спрямована на вибір учнями педагогічної професії, загальний стан будівель та приміщень, зовнішня естетична культура, забезпеченість навчально-методичною літературою та ефективність її використання, дотримання правил техніки безпеки, охорона праці, стан матеріально-технічного забезпечення, фінансове забезпечення, стан розвитку учнівського самоврядування, створення умов для забезпечення прав і свобод учасників навчально-виховного процесу, робота по соціальному захисту, збереженню та зміцненню здоров’я учнів та працівників школи, організація харчування учнів, організація відпочинку та оздоровлення учнів, ведення ділової документації, взаємодія з органами місцевого самоврядування, громадськістю села, суспільний рейтинг навчального закладу.
Середнім рівнем оцінено концепцію розвитку навчального закладу, освітній рівень педагогічних працівників, організацію атестації педагогічних працівників, забезпеченість комп’ютерною технікою, рівень навчальних досягнень учнів за результатами контрольних випробувань, проведених незалежною експертною комісією, ступінь впливу навчального закладу на соціальну адаптацію учнів.
На жаль, ще на низькому рівні наукова, науково-методична, дослідницька робота педагогічних працівників, низькою залишається участь учнів у районних, обласних, всеукраїнських олімпіадах, турнірах, конкурсах Малої академії Наук, хоч інколи учні показують непогані результати в районних олімпіадах.
Не вирішеними залишаються багато питань, що потребують додаткових фінансових затрат, зокрема забезпечення кабінетів обладнанням та матеріалами, комп’ютерною технікою, однак є ряд питань, які закладу під силу вирішити і за рахунок наявних резервів – варто попрацювати над розробкою авторських програм, публікувати свої досягнення в пресі, більше працювати по виявленню обдарованих дітей та проводити роботу по розвитку їхніх здібностей, готувати їх до участі в конкурсах та олімпіадах.
Відрадно, що атестація не стала авральним заходом. До неї колектив ішов поступовими розміреними кроками, які було добре помітно всім, хто в останні роки відвідував семінари на базі навчального закладу.
Директор правильно розуміє завдання, що стоять перед закладом, має чітку програму дій на перспективу. Тому відділ освіти має всі підстави сподіватися, що колектив не зупиниться на досягнутому і, попрацювавши над усуненням виявлених у ході атестаційної експертизи недоліків, доб’ється ще кращих показників у своїй роботі.