«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.
Хто такі діти з особливими потребами?
Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.
При відділі освіти, молоді та спорту Краснопільської РДА відбулося засідання групи фахівців, які беруть безпосередню участь у впровадженні інклюзивного навчання. На засіданні були присутні асистенти вчителів Самотоївської та Угроїдської ЗОШ І-ІІІ ст. Мета даного засідання: обмінятися досвідом щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Фахівці ознайомились з нормативними документами та правильності їх ведення. Було обговорено Постанову Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. № 588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», зроблений аналіз нової форми індивідуальної програми розвитку. Учасники засідання прийшли до єдиного висновку, що нова школа повинна враховувати права, здібності та потреби дитини, саме з цього принципу проростає вирішення проблеми інклюзивної освіти, для учнів з особливими потребами необхідно створити умови для навчання спільно з однолітками, діти даної категорії повинні отримувати підтримку психолога, педагога та батьків.
Інформацію підготувала завідувач районною ПМПК Хільгора А.В. |