Психолого-медико-педагогічна
консультація на сьогоднішній день стала задоволенням потреб дітей, які
потребують реабілітації і корекції фізичного або розумового розвитку.
Щороку підвищується рівень виявлення
дітей з вадами психофізичного розвитку. Однією з причин цього є перехід до активного
виявлення всіх дітей з порушеннями розвитку в районі. Актуальним стає так зване
раннє втручання, коли діти групи ризику виявляються від народження і вже
протягом перших років життя отримують медичну, корекційно-розвиткову допомогу.
У 2009-2010 навчальному році в
районі налічувалося 84 дітей-інвалідів. В закладах району навчається 40 дітей:
18 з них – за індивідуальною формою навчання відповідно до висновків обласної
психолого-медико-педагогічної консультації або довідки ЛКК.
Протягом навчального року дітям
надається корекційна допомога як з боку шкільних психологів, так і з боку
консультантів районної психолого-медико-педігогічної консультації. Батькам та
рідним надавалися поради та консультації, проводились бесіди щодо роботи з
дітьми, які мають тяжкі порушення у психофізичному розвитку.
В цьому році районною ПМПК проведено
4 діагностичні засідання. Консультацією було обстежено 10 дітей: 7 – пройшли
повторне обстеження і 3 – це діти, які прийшли консультуватись вперше.
Актуальним питанням на сьогодні є
наказ управління освіти і науки облдержадміністрації «Про затвердження плану
заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у
загальноосвітніх навчальних закладах району до 2012 року» від 14.01.2010 року
№19.
Інклюзивне навчання – це право
дитини на освіту та право навчатися за місцем проживання, яке передбачає
навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Завдання інклюзивної освіти:
- організувати навчально-виховний
процес, який би задовольняв освітні потреби всіх дітей;
- розробити систему надання
спеціальних освітніх та фахових послуг для дітей з особливими освітніми
потребами;
·
- створити позитивний клімат у
шкільному середовищі та поза його межами.
Якість навчально-виховного процесу
значною мірою визначається тим, наскільки враховуються та реалізуються
потенційні можливості навчання й розвитку кожної дитини, її індивідуальні
особливості. Якими б не були фізичні чи психічні обмеження, у дитини завжди є
резерви для розвитку, використання яких може суттєво поліпшити якість її життя.
Більшість дітей з особливостями
психофізичного розвитку може навчатися у загальноосвітніх школах за умови
реалізації інклюзивної освіти. Пріоритетними напрямами є сприяння соціальному
та емоційному розвиткові кожної дитини з тим, щоб вона відчувала себе неповторним,
повноцінним учасником суспільного життя.
Завдання перед закладами освіти:
- своєчасно виявляти дітей з низьким
рівнем психофізичного розвитку;
- проводити
консультативно-просвітницьку роботу серед батьків щодо навчання та виховання
дітей з особливими потребами в сім’ї;
- співпрацювати з районною та обласною
психолого-медико-педагогічною консультацією щодо надання кваліфікованої
допомоги батькам, діти яких мають вади у розвитку;
- під час навчання дітей даної
категорії потрібно враховувати їх здібності та можливості, здійснювати
індивідуальний підхід.