У районі діє певна система організації правоосвітньої та правовиховної роботи з учнями шкіл. У загальноосвітніх навчальних закладах дев’ятикласниками вивчається правознавство, Конституція України.
Активно використовуються позакласні
форми правової навчальної та виховної роботи.
На виконання обласної комплексної
Програми профілактики правопорушень та з
метою відповідного впливу на криміногенну ситуацію серед неповнолітніх,
подальшого поглиблення правових знань, підвищення рівня правовиховної та
профілактичної роботи серед учнівської молоді
у квітні 2010 року у загальноосвітніх навчальних закладах були проведені
тижні правових знань, єдині дні правової пропаганди (другий вівторок кожного місяця).
Систематично на загальношкільних лінійках обговорюються питання навчання і
поведінки учнів.
Під час проведення тижнів правових знань були проведені: лекції
«Конституція України – основний закон нашої держави» (Бранцівський НВК),
«Адміністративна та кримінальна відповідальність осіб у віці 16-18 років»
(Угроїдська ЗОШ І-ІІІ ст.), «Правова
абетка» (Великобобрицька ЗОШ І-ІІІ ст.),
правовий брейн-ринг (Миропільський, Мезенівський НВК),
сюжетно-рольові ігри (Славгородська ЗОШ І-ІІІ ст.), казкова правознавча
лотерея (Великорибицький НВК), тренінгові заняття «Як ти поведешся в даній
ситуації» (Бранцівський НВК), «Знання прав не звільняє від обов’язків»
(Угроїдська ЗОШ І-ІІІ ст..) диспути «Підліток і закон», «Чи можна сучасну
Україну вважати правовою державою?» (Осоївський НВК).
З метою набуття необхідного рівня правових знань були
проведені зустрічі з дільничими інспекторами (Славгородська ЗОШ І-ІІІ ст.).
Цікавими були вікторини на правову тематику: «Двадцять запитань про державу» (Великорибицький НВК).
Традиційними стали проведення
конкурсів малюнків на правову тематику (Осоївський, Грабовський,
Тур’янський, Сіннівський НВК), плакатів
«Діти і закон» (Великобобрицька ЗОШ І-ІІІ), «Права дитини в малюнках»
(Чернеччинський НВК)
Правове виховання передбачає знайомство із законами нашої держави не лише на уроках правознавства, а й у позакласній роботі. Неодмінною частиною правового виховання є проведення годин спілкування: «Немає прав без обов’язків» (Краснопільська ЗОШ І-ІІІ ст..), бесід, виховних годин на правову тематику (Хмелівська, Краснопільська ЗОШ І-ІІІ ст., Покровська ЗОШ І-ІІ ст., Великорибицький, Сіннівський НВК)
Під час проведення тижнів правових
знань були проведені батьківські збори на тему: «Діти : злочин і кара»
(Славгородська ЗОШ І-ІІІ ст.).
У Краснопільській ЗОШ І-ІІІ ст..був проведений місячник морально-правового виховання «Твоє життя – твій вибір».У Чернеччинському НВК проведено акцію «Чим живеш, дитино?»
Поряд з масовими заходами проводиться індивідуальна робота з учнями, які схильні до правопорушень і проживають у деструктивних сім’ях.
Психологами загальноосвітніх шкіл проводиться корекційна і профілактична робота з учнями, схильними до правопорушень, їх батьками, тестування. Систематично проводяться рейди «Урок», «Підліток», «Сім’я».
Метою цих рейдів було запобігання
злочинним проявам серед неповнолітніх, профілактика негативних явищ в
учнівському середовищі, виявлення підлітків, які з різних причин ухиляються від
навчання, займаються бродяжництвом, жебракуванням, порушують Правила для учнів.
Попередженню випадків злочинності та
правопорушень підпорядкована робота рад профілактики, громадських інспекторів з
охорони дитинства.
Поряд з колективними формами значна
увага педагогами приділяється індивідуальній виховній роботі з учнями та їх
батьками.
Разом з тим, не дивлячись на певний
обсяг проведених заходів правоосвітнього та правовиховного характеру, стан
правової свідомості школярів, збільшення кількості важковиховуваних дітей
сьогодні викликає стурбованість. На обліку в КМСД Краснопільського РВ УМВС в
Сумській області перебуває 4 учні із загальноосвітніх навчальних закладів
району.
На кінець навчального року в
освітніх закладах району налічувався 21 учень з девіантною поведінкою, 53 учні проживають у 30 деструктивних сім’ях,
де батьки не є позитивними прикладом для дітей у формуванні їх життєвої
позиції.
Лише завдяки налагодженню належного
рівня стосунків з батьками, тісної взаємодії всіх служб, причетних до справи
виховання молоді, дадуть змогу досягти очікуваних результатів та забезпечити
виконання районної програми профілактики правопорушень на 2006-2010 роки та
Комплексної програми щодо соціального захисту, протидії розповсюдження
бродяжництва, безпритульності дітей.
У центр діяльності по попередженню правопорушень серед учнівської молоді необхідно поставити індивідуальну роботу, яка сьогодні неможлива без оволодіння передовими методами психолого-педагогічного діагностування, залучення шкільних психологів. При цьому слід особливу увагу звернути на систему ранньої профілактики, яка має починатися з дошкільного віку, забезпечення наступності у правовиховній роботі між різними ланками освіти.