Початкова ланка освіти – фундамент шкільного навчання, адже саме тут закладається основа для формування особистості майбутнього громадянина. Вона покликана забезпечити подальше становлення і різнобічний розвиток особистості дитини, цілеспрямовано виявляти й розвивати її здібності в різних видах діяльності, створити умови для повноцінного засвоєння базового рівня освіти й уміння вчитись.
Одним із найважливіших шляхів досягнення цієї мети є оновлення методичного забезпечення навчального процесу, зокрема його основної форми – уроку. Аналізуючи рівень навчально-методичного забезпечення початкової ланки, необхідно відмітити, що позитивно вирішують це питання колективи вчителів початкових класів Великобобрицької ЗОШ І-ІІІ ст. (директор Мандриченко І.А., керівник методоб’єднання Кукленко О.В.); Самотоївської ЗОШ І-ІІІ ст. (директор Кравченко Т.І., керівник методоб’єднання Моїсеєнко Н.А.); Славгородської ЗОШ І-ІІІ ст. (директор Муквич В.І., керівник методоб’єднання Бєсєдіна Н.Г.). Більш як на 10 тисяч гривень в обласному інституті післядипломної педагогічної освіти в 2009-2010 навчальному році було придбано для учнів 3-4 класів закладів району навчальні посібники для вивчення курсів варіативної складової навчального плану. Початкова освіта на сучасному етапі має яскраво висвітлену особистісну орієнтацію, а запорукою сучасного особистісно-орієнтованого початкового навчання є високий професійний рівень педагога, його творчість.
Нині в районі, відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти проводиться певна робота щодо підвищення науково-теоретичного та практичного рівнів викладання предметів в школі першого ступеня.
У методичному кабінеті зібрано зразки надбань передового педагогічного досвіду вчителів початкових класів, тематично об’єднані конспекти відкритих уроків: Кукленко О.В. (Великобобрицька ЗОШ І-ІІІ ст.), її робота «Активізація розумової діяльності через впровадження критичного мислення», схвалена методичною радою Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; Раліної В.В. (Малобобрицький НВК) з питань організації навчально-виховного процесу в умовах індивідуально-групової форми навчання; Расторгуєвої Т.І. (Угроїдська ЗОШ І-ІІІ ст.) «Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів на уроці»; Півень Р.В. (Краснопільська ЗОШ І-ІІІ ст.) «Дослідницька робота з питань вивчення особливостей діагностики уваги молодших школярів».
На засіданнях районних методичних об’єднань, семінарах-практикумах, що проводяться на базі райметодкабінету та загальноосвітніх навчальних закладів вчителі початкової школи знаходять відповіді на питання, що стосуються організації навчально-виховного процесу в 1-4 класах. Планом роботи райметодкабінету передбачено ряд питань стосовно роботи з вчителями початкових класів щодо підвищення їх професійного рівня, а саме:
- коригування роботи шкільних методичних об’єднань;
- відстеження результатів професійної компетентності вчителя на різних рівнях професійної майстерності;
- ознайомлення, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду в межах району;
- прогнозування подальшої діяльності вчителя;
- організація участі навчання педагогів в обласних семінарах-практикумах, засіданнях творчих груп, тощо.
У 2010-2011 навчальному році районне методоб’днання вчителів початкових класів працюватиме над проблемою: «Формування загальнонавчальних умінь і навичок молодших школярів. Впровадження інноваційних технологій на уроках в початкових класах з метою підвищення результативності навчання».
Питання, на які необхідно звернути особливу увагу при плануванні навчально-виховного процесу в початкових класах у 2010-2011 навчальному році:
- навчально-методичне забезпечення початкової ланки навчання;
- забезпечення повного і раціонального використання варіативної складової навчального плану, зокрема, вивчення курсу «Історія рідного краю»;
- з метою поліпшення якості початкової освіти, чітко спланувати та вести роботу з обдарованими дітьми молодшого шкільного віку, брати активну участь у конкурсах: математичному «Кенгуру», природничо-математичного напрямку «Совенятко», знавців української мови імені П.Яцика тощо;
- поліпшити в навчальних закладах роль шкільної бібліотеки, з метою вироблення в учнів початкових класів читацьких інтересів, що сприятиме розвитку їх кругозору та інтелекту.
Якісний склад педпрацівників 1-4
класів
загальноосвітніх навчальних закладів
району
в 2009-2010 навчальному році