В районі функціонують 28 закладів.
Дошкільною освітою охоплено 814 дітей.
Динаміка народжуваності дітей
Кожного року проводиться облік дітей
дошкільного віку.
З
кожним роком збільшується охоплення дітей дошкільного віку
соціально-педагогічним патронатом.
З 2008 року збільшилась кількість гуртків у
ДНЗ.
Вихователі
ДНЗ беруть участь у конкурсі «Золоте серце».
Завдяки
районній акції «Іграшці - нове життя» на 25% збільшено кількість ігрового
обладнання та іграшок у дитячих садках.
Виховання здорової та життєво компетентної особистості, забезпечення якісної та доступної дошкільної освіти кожній дитині, підготовка її до майбутнього життя – головні пріоритети сучасної дошкільної освіти.
Нині реалізація завдань дошкільної
освіти у районі здійснюється завдяки організації роботи 28 закладів. Серед них: 13 дошкільних навчальних закладів, 15 навчально-виховних комплексів.
Дошкільною освітою в районі охоплено 814 дітей, що становить 58% - це на 5,4% більше, ніж у 2009 році.
Одним із напрямків здобуття дошкільної освіти в населених пунктах, де відсутні заклади, чи діти не можуть з різних причин відвідувати заклад, запроваджено соціально-педагогічний патронат. Ним сьогодні охоплено 35 дітей.
Навчання і виховання дітей у
закладах освіти здійснюють 101 педагог. Із них:
- 31 – мають повну
вищу освіту;
- 69 – базову вищу;
- 1 – середню.
Із 31 педагога з повною вищою
освітою:
- 9 – мають вищу
категорію;
- 12 – мають першу
категорію;
- 7 – мають ІІ категорію;
- 3 – спеціалісти.
Вихователь
Краснопільського ДНЗ №3 «Дзвіночок» Заїтченко Євгенія Олександрівна має звання «Вихователь-методист»,
три педагоги нагороджені нагрудним знаком «Відмінник освіти».
Зміни, що
відбуваються в національній системі освіти взагалі та в дошкільній як її першій
ланці, зокрема, знаходять своє відображення та регулюються відповідними
законодавчими документами – Законом України «Про дошкільну освіту», Базовим
компонентом дошкільної освіти в Україні, державною Базовою програмою розвитку
дитини дошкільного віку «Я у Світі».
Перше вересня
2009 року започаткувало для більшості дошкільних закладів України так званий
«перехідний період» для впровадження нової програми розвитку «Я у Світі», а з 1
вересня 2010 року всі заклади розпочнуть працювати за новою програмою.
Тому сьогодні,
як ніколи, одним із завдань, що стоїть перед педагогами, є впровадження у
практику цілісного підходу до розвитку особистості дитини відповідно до нової
програми «Я у Світі». Для реалізації цього завдання педагоги повинні були
перебудуватися, набути певних умінь, поглибити знання з педагогіки, психології.
На методичну службу відділу освіти покладалася місія підготувати вихователя.
З цією метою для
керівників та вихователів проводилися виїзні семінари, наради,
семінари-практикуми, тренінги, звіти, конкурси та ін.
Невимушене,
творче обговорення проблем згуртовує педагогів, дає їм змогу знаходити
правильні підходи до виховання своїх підопічних.
Завжди у
творчому пошуку колективи Краснопільського ДНЗ №1 «Малятко» (завідуюча
Коломієць О.О., методист Панченко Л.Д.), Краснопільського ДНЗ №3 «Дзвіночок»
(завідуюча Пікульова В.Ф.), Краснопільського НВК (директор Придатко М.П.,
методист Колибіна Л.В.), Самотоївського ДНЗ (завідуюча Богданова Г.Т.),
Чернеччинського НВК (директор Лесь С.М.), Осоївського НВК (директор Бондар
О.Т.), Миропільського ДНЗ (завідуюча Терещенко Г.О.), Угроїдського ДНЗ
(завідуюча Кутах О.В.), Покровського ДНЗ (завідуюча Матюх Т.В.),
Славгородського ДНЗ (завідуюча Сенчищева Н.М.), Порозчанського ДНЗ (директор
Біла О.І.), Великобобрицького ДНЗ (директор Лопатченко Т.М.), Тур’янського НВК
(директор Забара ГМ.).
Одним із
основних напрямків роботи з дітьми педагоги Краснопільського ДНЗ №1 «Малятко»
обрали сферу «Природа», так як зміст навчально-виховної роботи в цьому напрямі
полягає в розкритті перед дітьми багатогранної цінності природи. Тому
керівництвом до дії став девіз: «Від екології рідної природи до екології
дитячої душі».
Для цього в закладі створено кімнату природи, в якій оформлені різні природні зони Землі, міні-лабораторії в старших групах, де створені умови для проведення дослідів та експериментів. В старшій групі створено розвивально-ігровий осередок по ознайомленню з природою Космосу, а на ігровому майданчику групи – «Сонячна система» та «Школа в природі». В середній групі навчально-виховний процес проходить в осередку «Лісова галявина».
Модернізація дошкільної освіти не може відбуватися без взаємозв’язку з сім’єю.
Відомо, що родина є першим соціальним інструментом і тому має особливе значення для становлення особистості. Отже, однією з важливих ланок у роботі з дітьми колективу Краснопільського ДНЗ №3 «Дзвіночок» є пошук нових цікавих форм співпраці з батьками. На засіданнях «круглого столу», на вечорах запитань та відповідей, тематичних бесідах, спортивних святах та змаганнях, тренінгах, при організації спільного відпочинку батьки мають змогу поділитися своїм досвідом виховання, отримати консультацію з питань, що їх хвилюють, обговорити проблеми виховання дітей в сім’ї, вчаться краще розуміти своїх дітей, їхній внутрішній світ.
У дошкільному
віці закладаються основи здоров’я і довголіття, формується система рухових
умінь і навичок.
Зміцненню
здоров’я дошкільнят приділяють велику увагу педагоги Краснопільського НВК,
Краснопільського ДНЗ №3 «Дзвіночок», Самотоївського ДНЗ, Краснопільського ДНЗ
№1 «Малятко».
Цьому сприяє
використання різноманітних форм фізкультурно-оздоровчої роботи: загартування
дітей, заняття з фізичної культури, проведення ігор, екскурсій, змагання, Дні
здоров’я та ін.
Оригінальні думки, творчий підхід, винахідливість, шукати і творити нове, спонукають колективи Краснопільських, Самотоївського, Покровського, Миропільського, Угроїдського, В.Бобрицького, Славгородського, Порозчанського, Хмелівського ДНЗ, Миропільського, Бранцівського, М.Рибицького, Ряснянського, Тур’янського, Осоївського, Чернеччинського, Мезенівського, М.Бобрицького, Михайлівського НВК створювати сучасне розвивальне середовище.
Створити такий світ для дітей можуть лише кваліфіковані спеціалісти, справжні майстри справи, які діляться досвідом своєї роботи з колективом та однодумцями.
Це вихователь Краснопільського ДНЗ №3 «Дзвіночок» Шкарупа Світлана Леонідівна;
вихователь Краснопільського навчально-виховного комплексу Мигаль Тетяна Миколаївна;
вихователь Угроїдського дошкільного навчального закладу Тютюнник Марія Михайлівна
та вихователі Самотоївського дошкільного навчального закладу Чайка Наталія Михайлівна, Наумівського дошкільного навчального закладу Пашкевич Любов Олександрівна, Великобобрицького дошкільного навчального закладу Кравченко Вікторія Іванівна, Порозчанського дошкільного навчального закладу Сивокозова Катерина Панасівна.
З 2005 року
атестаційною комісією відділу освіти здійснюється атестація дошкільних
навчальних закладів. В цьому навчальному році було атестовано Краснопільський
ДНЗ №2 «Колосок» та Славгородський ДНЗ. На засіданні регіональної експертної
ради по ліцензуванню та атестації закладів було прийнято рішення атестувати заклади на достатньому
рівні.
Останнім часом
місцеві органи виконавчої влади більш відповідально ставляться до проблем дошкілля.
Серед голів сіл можна назвати Пулях Наталію Іллівну, Дяченко Олексія
Олександровича, Дюкарєву Євгенію Ягорівну (Миропільська, Хмелівська,
В.Бобрицька сільські ради).
З 2007 року по
цей час значно зміцніла матеріальна база дошкільних навчальних закладів. В усіх
закладах встановлено водонагрівачі, у більшості замінено унітази, умивальники,
облицювальну плитку, зроблено ремонти харчоблоків, придбано холодильники,
іграшки, постільну білизну, посуд, коврове покриття, п’ять комп’ютерів
(Краснопільські ДНЗ №1, №2, Краснопільський НВК, В.Бобрицький, Самотоївський
ДНЗ). Для придбання використовувалися кошти як благодійні (батьки і спонсори),
так і бюджетні.
З метою
удосконалення організації медичного обслуговування в кожному дошкільному
закладі обладнано медичний кабінет чи медичний куточок. Посаду медичної сестри
в цьому році було введено у Самотоївському ДНЗ.
В цьому році
відкрито третю дошкільну групу в Самотоївському ДНЗ. Але поряд з успіхами є ще
ряд проблем. З метою збільшення охоплення дітей дошкільною освітою планується
відкрити другу дошкільну групу в Ряснянському НВК. Не всі заклади
використовують альтернативні форми охоплення дошкільною освітою: консультативні
пункти, короткотривалі групи, групи вихідного дня, школи батьківського
всеобучу.
Не дивлячись на
те, що дошкільні заклади велику увагу приділяють оздоровленню дітей, сьогодні
спостерігається тенденція до збільшення таких захворювань як сколіоз, анемія,
гострі інфекційні захворювання.
Тому одним із першочергових завдань, які стоять перед закладами району, є створення санітарно-гігієнічних умов, дотримання температурного режиму та забезпечення збалансованого харчування. Показник виконання норм харчування у закладах освіти за ІІ квартал 2010 року становить 69 % від потреби. У меню для дітей недостатньо м’ясних, рибних, молочних продуктів, яєць.
Останнім часом
не поліпшується якісний склад педагогічних працівників. Лише три вихователі
здобувають повну вищу освіту, тому керівникам закладів необхідно проводити
роз’яснювальну роботу про необхідність здобуття повної вищої освіти.
Через недостатнє
фінансування не вводиться посада медичної сестри в Угроїдському ДНЗ та посади
практичних психологів у Краснопільському, Миропільському, Угроїдському,
Самотоївському ДНЗ.
Основні
завдання, які стоять перед закладами:
- сприяти
підвищенню показника охоплення дітей дошкільною освітою до 65 %;
- запроваджувати
альтернативні форми охоплення дітей дошкільною освітою;
- сприяти
зміцненню здоров’я дітей шляхом створення відповідних санітарно-гігієнічних
умов та поліпшення організації харчування;
- серед працівників керівникам закладів проводити роз’яснювальну роботу про необхідність здобуття ними повної вищої освіти.