Четвер, 25 Квітня 2024, 06:16:10 Всі права належать відділу освіти, молоді та спорту Краснопільської РДА. При використанні матеріалів сайту посилання на джерело є обов'язковим ©
Відділ освіти Краснопільської райдержадміністрації Сумської області
Головна Реєстрація Вхід
Вітаємо Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Зовнішнє незалежне оцінювання [13]
Нормативні документи, роз'яснення
Державні закупівлі [7]
матеріали, що стосуються державних закупівель відділу освіти
Спорт [6]
Все, що стосується спорту у нашому районі
Бібліотеки [25]
Робота бібліотек та бібліотекарів, забезпечення літературою, конкурси...
Атестація педагогічних працівників [2]
Містить матеріали, що стосуються атестації педпрацівників району
Педагогічні здобутки [4]
З досвіду педагогів району
Олімпіади з базових дисциплін [7]
Завдання ІІ етапу олімпіад з базових дисциплін
Охорона праці [1]
Охорона праці в галузі, техніка безпеки та ін.
Психологічна служба [5]
заходи, результати конкурсів, поради... Розділ веде керівник психологічної служби Скирта Т.С.
Педагогічні конференції [5]
доповіді, звіти та ін.
Плани відділу освіти [6]
У даному розділі можна ознайомитись із плануванням відділу освіти на поточний рік
Решта [9]
Матеріали, які не війшли в інші категорії
Районна ПМПК [9]
Районна психолого-медико-педагогічна консультація
Пошук по сайту
Оголошення
[10 Вересня 2018][Всім]
Конкурс на посаду директора ЗЗСО (0)
[06 Вересня 2018][Всім]
Протоколи засідання конкурсної комісії (0)
[14 Серпня 2018][Всім]
Оголошення конкурсів на посаду директора (0)
Погода
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 Документи
Головна » Документи » Психологічна служба

Психологічні аспекти роботи з прийомними дітьми та їх батьками

Одним із пріоритетних напрямків діяльності працівників психологічної служби є психологічний супровід деструктивних сімей, особливо, з прийомними дітьми.

Прийомні діти – це діти, які мають складний життєвий досвід. У більшості з них діагностується педагогічна занедбаність, порушення мови, а інколи, затримка психічного розвитку.

Досвід роботи свідчить, що практично у всіх прийомних дітей спостерігаються невротичні реакції, висока тривожність, агресивність, неконтактність. Причина такого стану – це «погані гени», досвід емоційної депривації. Досвід самотності, досвід нехтування та жорстокого ставлення з боку біологічних батьків, досвід втрати сім`ї, відчуття повної невизначеності.

Прийомні діти відчувають себе наляканими або такими, що завинили, демонструють бурхливі захисні реакції і часто не можуть справитися зі своїми емоціями, як це робить більшість дітей їх віку. Іноді прийомні діти і в учнівському середовищі бувають ізольованими. Тому педагогам, практичним психологам, соціальним педагогам необхідно ретельно планувати свою діяльність, виключати такі завдання, які можуть спричинити психоемоційну напругу:

  • створення «генеалогічного дерева»;
  • написання автобіографічних творів;
  • святкування 8 Березня, Дня Матері;
  • прохання принести світлини, зроблені у ранньому віці (для класних фотоальбомів).

Подібні завдання підкреслюють відмінності прийомних дітей від їх однолітків.

Важливо звертати увагу й на те, що говориться у класі про влаштування в сім`ю навіть тоді, коли прийомних дітей у класі немає.

Актуальним є і питання взаємодії вчителя з прийомними батьками. Часто прийомні батьки почувають себе невпевнено у спілкуванні з вчителями. Цьому сприяє багато факторів, від їх власного негативного досвіду навчання в школі до повної відсутності проблем з навчанням власних дітей, але в першу чергу – відсутність певного плану співробітництва з вчителем. А тому задача педагога – навчити батьків, як допомогти дитині навчатися, знайти можливість займатися з дитиною додатково, намагатися приділяти більше уваги і під час відпочинку. Важливою умовою співпраці є дотримання наступних принципів: прийняття, точність інформації, допомога, захист прав та інтересів дитини.

Недотримання цих принципів може призвести до проблем у психофізичному розвитку прийомних дітей, коли вони бачать свої відмінності від однолітків та отримують від шкільного середовища звістку про те, що їх статус, у кращому випадку «незвичайний». Тому підтримка позитивного професійного контакту педагогічного колективу та прийомної сім’ї є необхідною умовою успішної соціально-психологічної адаптації та навчання дітей.

Методист з психологічної служби Т.С.Скирта

Категорія: Психологічна служба | Додав: krrono (14 Жовтня 2013)
Переглядів: 835 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всі права належать відділу освіти Краснопільської РДА © 2024
Порада
Ви використовуєте браузер Для коректного відображення сайту використовуйте браузер Mozilla Firefox, який відрізняється безпечністю та стабільністю.
Форма входу
Логін:
Пароль:
Посилання
Законодавство України Мiнiстерство освiти і науки, молоді та спорту України Департамент освiти і науки Сумської обласної державної адміністрації Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Краснопільська районна державна адміністрація Краснопільська районна рада Краснопілля. Край слобожанський Освітній портал Педагогічна преса Урядова «гаряча лінія»
Хостинг від uCoz